Peugeot paplašina izvēles iespējas, savam modeļu klāstam pievienojot ar ūdeņradi darbināmo e-Expert Hydrogen

Turpinot īstenot mērķi krasi samazināt savu automobiļu kaitīgo izmešu apjomu, Peugeot ir kļuvis par vienu no pirmajiem autoražotājiem, kas, sākot no 2021. gada, kompakto komercauto segmentā piedāvā sērijveidā izgatavotu degvielas šūnu sistēmas elektromobili. Jaunā versija Peugeot e-Expert Hydrogen pievienojas klāstam, kurā jau ir baterijas elektromobilis e-Expert un modeļa varianti ar iekšdedzes dzinēju.

Jaunais automobilis tādējādi ir kļuvis par zīmola “paplašināto izvēles iespēju” stratēģijas simbolu un pasvītro katram jauna auto pircējam doto iespēju izvēlēties no plašā dzinēju klāsta to, kurš vajadzībām atbilst vislabāk.

Ūdeņraža degvielas šūnu elektriskais auto ir apliecinājums Peugeot Expert sērijas straujajai elektrificēšanai: 2020. gada nogalē tirgū nonāca 100% elektroautomobilis e-Expert. 2021. gada sākumā tas ieguva titulu Starptautiskais gada furgons, kļūstot par nu jau sesto Peugeot zīmola modeli, kas izcīnījis prestižo godalgu kopš 1992. gada.

Jaunais Peugeot e-Expert ir aprīkots ar jaunu “vidējas jaudas uzlādējamo ūdeņraža degvielas šūnu elektrisko sistēmu”, novatorisku risinājumu, ko patlaban piedāvā tikai Stellantis grupa. 

To veido degvielas šūnu sistēma, kas, izmantojot automobiļa tvertnēs uzpildīto ūdeņradi, ražo braukšanai nepieciešamo elektrību, un augstsprieguma litija jonu baterija ar 10,5 kWh kapacitāti, ko var uzlādēt no tīkla un kas noteiktās braukšanas fāzēs darbina elektromotoru.

Jaunais Peugeot e-Expert Hydrogen izceļas ar spēju braukt bez lokālajiem CO2 izmešiem, uzpildi tikai trijās minūtēs, iegūstot 400 km sniedzamību (atbilstoši WLTP testu procedūrai, kas vēl ir apstiprināšanas fāzē), augstsprieguma baterijas uzlādes ligzdu, diviem virsbūves garumiem (standarta un pagarināto), un kravas telpas ietilpība ir tāda pati kā baterijas elektriskajai un iekšdedzes dzinēja versijai.

 

Jaunas paaudzes tehnoloģijas

Uz efektīvās modulārās platformas EMP2 bāzētais Peugeot e-Expert Hydrogen ir pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, kurā apvienoti divi elektroenerģijas avoti: ūdeņraža degvielas šūnu sistēma un litija jonu akumulatoru baterija.

Ūdeņraža degvielas šūnu bloks ir izvietots dzinēja nodalījumā automašīnas priekšdaļā un elektromotoram nepieciešamo elektrību ražo, savienojot no tvertnes nākošo ūdeņradi ar gaisā esošo skābekli. Vienīgie izmeši ir ūdens tvaiks, kas vidē nonāk pa izplūdes cauruli.

Pastāvīgo magnētu elektromotors ar 100 kW (136 ZS) maksimālo jaudu un 260 Nm griezes momentu atrodas uz priekšējās ass. Elektriskā piedziņa ir tāda pati kā baterijas elektriskajā modelī Peugeot e-Expert un izceļas ar transmisiju, kas pielāgota komercauto tipiskām slodzēm.

Zem auto sēdekļiem ir izvietota augstsprieguma litija jonu baterija ar 10,5 kWh kapacitāti un 90 kW maksimālo jaudu. Trīsfāzu 11 kW lādētājs atrodas motora nodalījumā, savukārt sistēma ar trim ūdeņraža tvertnēm, kas pie 700 bāru spiediena var glabāt 4,4 kg ūdeņraža, iebūvēta automašīnas grīdā. Degvielas uzpilde ir ārkārtīgi vienkārša un ātra: tā ilgst vien trīs minūtes, un sistēmas lūka atrodas labās puses aizmugurējā spārnā.

e-Expert Hydrogen momentāno atsaucību nodrošina jauda, kas ir pieejama, kolīdz automobili ieslēdz. Turklāt furgons darbojas bez vibrācijām, trokšņiem, pārnesumu pārslēgšanas, nepatīkamām smakām un, protams bez CO2 izmešiem. Rūpējoties par gājēju drošību, automobilis pilsētas satiksmē un līdz ātrumam 30 km/h atskaņo akustisku signālu (braucot uz priekšu un atpakaļgaitā), brīdinot par tā tuvošanos.

Lai nodrošinātu, ka lietotāji automobili var izmantot ilglaicīgi, ražotājs augstsprieguma baterijai dod astoņu gadu vai 160 000 km nobraukuma garantiju.

 

Funkcionalitāte bez kompromisiem

Jaunais Peugeot e-Expert Hydrogen apvieno kompaktus ārējos gabarītus ar maksimāli lielu ietilpību. Ūdeņraža tvertņu izvietošana zem grīdas nodrošina to, ka kravas telpas ietilpība ir tāda pati kā Expert baterijas elektriskajai un dīzeļa versijai.

Jaunā Peugeot e-Expert vadītājs jutīsies komfortabli visās situācijās, pateicoties īpaši iestatītam stūres pastiprinātājam un 12,4 metru apgriešanās diapazonu (no apmales līdz apmalei, standarta versijai).

Jaunais Peugeot e-Expert Hydrogen furgons ir pieejams ar 4,95 m garu standarta virsbūvi un 5,30 m garu pagarināto virsbūvi. 

Automašīnas kravas telpas lietderīgais tilpums ir 6,1 m3, turklāt divvietīgā vadītāja un pasažiera kabīne ir tikpat ietilpīga kā versijās ar iekšdedzes dzinēju.

Ūdeņraža šūnu sistēmas automobiļa maksimālā kravnesība ir 1100 kg, un šajā versijā ir saglabāta spēja vilkt piekabi ar 1000 kg masu.

Modeļa aprīkojums aptver visas nepieciešamās komforta un drošības funkcijas: divus atsevišķus sēdekļus kabīnē, divas bīdāmas sānu durvis, 17 collu diskus, elektrisku stāvbremzi ar asistentu gaitas uzsākšanai pret kalnu, manuāli vadāmu gaisa kondicionēšanas sistēmu, Visiopark 1 atpakaļskata kameru ar 180 grādu apskates leņķi, 7 collu skārienekrānu ar Peugeot Connect (Bluetooth un iespēja savienot ar Apple CarPlay™ vai Android Auto™).

Furgona eksterjerā ir vairāki unikāli dizaina elementi un automobilim ir par 40 mm augstāka balstiekārta. Mašīnas salonā ir analogs instrumentu panelis ar modelim specifisku krāsu paleti, centrālais skārienekrāns ar specifisku grafiku un e-Toggle automātiskās transmisijas pārslēgs, braukšanas režīma selektors, kas ļauj izvēlēties Eco, Normal vai Power režīmu, kā arī elektriskās stāvbremzes slēdzis.

Centrālā konsole tās augšdaļā piedāvā uzglabāšanas nodalījumu un papildu vieta sīklietām atrodas līdzās stāvbremzei.

Lai sniegtu ūdeņraža degvielas šūnu automašīnai specifisko informāciju, ir izmainīts informatīvā displeja saturs. Vadītāja rīcībā ir enerģijas patēriņa rādītājs (Eco pie optimāla patēriņa, Power pie maksimālās jaudas pieprasījuma, Charge pie enerģijas atgūšanas), ūdeņraža līmeņa rādītājs, kā arī baterijas uzlādes indikators.

Jaunais Peugeot e-Expert Hydrogen – Peugeot pirmais sērijveida elektriskais modelis ar ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu – Rietumeiropas tirgū nonāks 2021. gada nogalē, savukārt Baltijas valstis sasniegs 2022. gadā.