Kāpēc auto koplietošanas uzņēmumi izvēlas augstākās klases modeļus?

Īstermiņa auto nomas kompāniju autoparkos teorētiski vajadzētu dominēt lētiem un vienkāršiem automobiļiem, taču Baltijas valstīs situācija ir pavisam citāda: ir gana daudz iespēju izvēlēties labi aprīkotus vidējās un augstākās klases premium segmenta modeļus. Nesen savu darbību Lietuvas galvaspilsētā Viļņā uzsāka Bolt Drive ar 500 jauniem un labi aprīkotiem Audi un Peugeot automobiļiem, līdzīgu principu piemērojot arī pārējās Baltijas valstīs. Kāpēc tā?

Likviditāte ir svarīgāka par sākotnējo cenu

Šo tendenci veido paši uzņēmumi atbilstoši sava autoparka likviditātes stratēģijai. Būtībā tā ir universāla pieeja, jo arī privātie pircēji, kuri automobili iegādājas līzingā, ir ieinteresēti, lai viņu tā atlikusī vērtība būtu pēc iespējas augstāka. Un to vislabāk nodrošina greznāki, populārāki vai labāk aprīkoti modeļi.

“Ja uzņēmumi pirktu budžeta klases hečbekus, tos būtu grūti pārdot, un nevarētu atgūt daļu ieguldītās naudas. Tāpēc tiek izvēlēti automobiļi, ar ko cilvēki labprāt brauktu paši. Jo pat Peugeot automobiļi ir tik labi aprīkoti, lai būtu likvīdi un viegli pārdodami,” novērojumos dalās Mats Buzelis, auto vēstures portāla CarVertical komunikācijas vadītājs.

Īstermiņa auto nomas kompānijas saviem klientiem piedāvā jaunus automobiļus, bet, tā kā tirgus mainās ļoti strauji, koplietošanas automobiļu apritē bieži vien tās ir tikai divus trīs gadus. Pēc tam tie tiek pārdoti. Lētu un nepopulāru hečbeku izredzes otrreizējā tirgū nav tik spīdošas, tie ātri zaudē vērtību, un investīcijas neatgriežas. Tieši šī iemesla dēļ auto koplietošanas uzņēmumi dod priekšroku likvīdiem un populāriem automobiļiem.

Lielāko daļu Bolt Drive autoparka veido dažādi Peugeot modeļi. Baltijas valstīs kopumā ir 536 Peugeot, no kuriem 255 ir reģistrēti Lietuvā, 175 Latvijā un 106 Igaunijā. Un tie ir arī vieni no pieprasītākajiem Peugeot modeļiem Eiropā. 208 modelis pagājušajā gadā bija visvairāk pārdotais jaunais auto Eiropas Savienībā, 2008 ir trešais populārākais B segmenta krosovers, bet Peugeot 3008 – piektais vislabāk pārdotais C segmenta krosovers.

Svarīgs ir arī ekskluzivitātes faktors

Īstermiņa auto nomas uzņēmumiem nerūp tikai skaitļi. Nozīmīgs aspekts ir arī tas, cik īpaši ir nomas auto – tiem jāpiesaista uzmanība un jāuzrunā klients. Tāpēc CityBee savā piedāvājumā ir iekļāvis Porsche, bet Bolt Drive, kas savu autoparku papildinājis ar premium segmenta Audi, biznesu būvē ap ekstravaganta dizaina Peugeot, nevis garlaicīgiem hečbekiem, kas pazūd pūlī.

“Manuprāt, cilvēki automobiļus izvēlas ar acīm. Par jaunās paaudzes Peugeot nudien nevar teikt, ka tas nav stilīgs vai skaists. Tie tiešām piesaista skatienus, un cilvēks, šos franču spēkratus ieraudzījis uz ielas, vēlas ar tiem izbraukt. Konservatīvs dizains tādu efektu neradīs. Ekskluzīvu auto iekļaušana nomas autoparkā ir drosmīgs lēmums, taču ar gudru korporatīvo mārketingu to var veiksmīgi izmantot savā labā. Tā, piemēram, iespējams nodot vēstījumu, ka ikdienas braucieni būs patīkami, nevis garlaicīgi,” skaidro Mats Buzelis.

Veselīga konkurence rada labu produktu. Labs piemērs tam ir Viļņa, kur trīs strādājošie auto koplietošanas uzņēmumi par klientiem cīnās ne tikai ar izdevīgākajiem tarifiem, bet arī ar prāviem ieguldījumiem augstākas klases modeļos. Klienti rezultātā iegūst labi aprīkotus, drošus un komfortablus auto. Uzskatāms piemērs šeit ir Peugeot 208 – modelis ar viszemāko nomas maksu, taču aprīkojumā iekļautu automātisko avārijas bremzēšanas sistēmu, ātruma ierobežojošo ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, brīdinājumu par izbraukšanu no joslas u.c.

Ieguvēji šajā situācijā ir arī auto tirgotāji. Tā kā īstermiņa nomas kompānijām ir elastīga cenu politika, potenciālais jauna auto pircējs sev interesantos modeļus var iznomāt uz dienu, nedēļas nogali vai pat nedēļu, un pēc testa izvēlēties savām vajadzībām un gaumei piemērotāko.